04 de març, 2007

null

Organitzat per la fira de Barcelona, Graphispag és el referent de moltes empreses d’arts gràfiques espanyoles per a conèixer les últimes novetats en tecnologia gràfica, maquinaria d’impressió i acabats i nous suports.
Aquest any, Graphispag ha incorporat dues noves àrees per atraure a col•lectius cada cop més implicats en la indústria de la comunicació gràfica: els dissenyadors (amb l’espai Punt de Disseny) i els professionals vinculats a la fotografia i a la imatge (amb l’àrea Sonimagfoto).

L'ESPAI PUNT DE DISSENY, ha gaudit de la visita i participació de diferents escoles com la Massana, la BAU, la Llotja, la LAI, entitats com ADG-FAD, el Col.legi Professional de Disseny Gràfic de Catalunya, la ADP, o Barcelona Centre de Disseny;

així com l’exposició d’algunes publicacions i premis vinculats al món del disseny, que van reflexar la qualitat i la imaginació dels millors dissenyadors del moment:









Premis Laus
Referència en el món del disseny, s’han exposat en el saló els últims galardonats amb la categoria disseny gràfic, i que després podran optar als Art Directors Club of Europe.
Aquesta edició ha premiat a Hunivers, El somni eròtic, Riusech...

Premis Daniel Gil
La revista Visual, va ser l’encarregada d’entregar aquests premis a les publicacions millor dissenyades, dirigides a dissenyadors, editors o productors gràfics que van destacar en les categories de disseny de llibre, disseny de coberta o llibre infantil.

Motiv4
Cartells contra la violència de gènere, signats per Peret, Carlos Rolando, Pati Nuñez, Ana Hevia o Enric Jardí.



















Refuse Unpublished
Aquesta és una selecció dels dissenys impresos, propostes o esbossos que en algun moment es van descartar: comunicació corporativa, packaging, publicitat impresa, cartellisme, flyers, disseny editorial...













L’ÀREA SONIMAGFOTO, ha sorprès al professional amb una realitat que és cada cop més evident: la fusió del laboratori fotogràfic amb la impremta.
El laboratori fotogràfic tradicional s’haurà d’actualitzar, invertint en una infrastructura adequada per afrontar els nous reptes que se li ofereixen, incorporant màquines dirigides per crear un nou tipus de productes fins ara més enfocats a la impremta, com per exemple petites tirades de fullets, àlbums digitals, impressions en diferents tipus de suports (teles, alumini, metacrilat... ) i formats, calendaris personalitzats, objectes de decoració, roba, clauers, bosses...

La demanda de photobooks està tenint molt bona acollida, i amb una inversió mínima necessària (menys de 18.000 €). Els tres elements imprescindibles són els següents: el software per realitzar la composició (amb diferents plantilles i efectes per aplicar a les imatges), la impressora (HP Indigo 5000), i l’acabat o enquadernat, que serà el que li donarà presencia a l’àlbum.
Alguns exemples d’empreses que produeixen aquest tipus d’impressions cada cop més habituals són:
www.montatualbum.com
www.24x30.com
www.rapidalbum.com
www.myphotofunpro.es
www.prolab.es
La idea i objectiu serà en tot moment, ampliar la gamma de serveis amb productes gràfics basats en impressions digitals que actualitzin el tradicional sistema de laboratori fotogràfic: una aposta segura.